Back To Top

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΩ - "ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ"

Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

Εργασίες μαθητών

Λέσχη Ανάγνωσης Γ' Γυμνασίου

Εμφανίσεις Άρθρων
155476

Διακρίσεις μαθητών

ERASMUS

Tο 1ο Γυμνάσιο Κω συμμετέχει στο σχέδιο Erasmus+, με κωδικό 2021-1-EL01-ΚΑ122-SCH-000013243060143 και τίτλο “Inclusion and Gamification” (Συμπερίληψη και
Παιχνιδοποίηση).

Το θέμα του εν λόγω σχεδίου ήταν η καλλιέργεια της συμπερίληψης των μαθητών μεταναστευτικής βιογραφίας, στο πλαίσιο του γενικού σχολείου. Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχαν 20 μαθητές και 4 εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Κω. Το σχολείο εκπροσωπήθηκε από τους εκπαιδευτικούς κ. Πηλιγκό Παναγιώτη, κ. Καλύβα Βασιλική, κ. Κουβαρά Ευαγγελία και κ. Μπαλασά Ελένη και η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο σχολείο Lyceo Scientifico N.Copernico της πόλης Μπρέσια, της βόρειας Ιταλίας από τις 17 έως τις 22 Ιουνίου 2022.

Στα πλαίσια της υλοποίησης του προγράμματος για τη συμπερίληψη δόθηκε έμφαση στην κατανόηση και τη διαχείριση της πολυμορφίας και τη δημιουργία συνεκτικών κοινωνικών συστημάτων χωρίς αποκλεισμούς, μέσω δραστηριοτήτων άτυπης, τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης.

Έγινε προσπάθεια να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα μαθητές από μεικτές οικογένειες και άτομα με λιγότερες ευκαιρίες, οικονομικές και κοινωνικές. Το σχολείο μας είναι το παλαιότερο Γυμνάσιο στην πόλη της Κω με 550 μαθητές από όλα τα κοινωνικά στρώματα και από διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο. Περίπου 30% των μαθητών του σχολείου είναι παιδιά οικονομικών μεταναστών. Μία πρώτη προτεραιότητα και ανάγκη του σχολείου μας ήταν η συμπερίληψη όλων των μαθητών στη σχολική κοινότητα. Επιπλέον, κρίναμε σωστό ότι οι δράσεις για συμπερίληψη θα πρέπει να απευθύνονται τόσο στο γηγενή όσο και στον μη γηγενή πληθυσμό ώστε να υπάρξει βελτίωση των διαπροσωπικών αλλά και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας σε θέματα ένταξης και συμπερίληψης.

Οι καθημερινές μας επισκέψεις και οι ξεναγήσεις σε ένα ιταλικό σχολείο στη Brescia (Liceo Scientifico Copernicus) έδωσαν την ευκαιρία στους μαθητές να περιηγηθούν και να γνωρίσουν ένα καινούριο σχολικό συγκρότημα. Είχαν την ευκαιρία να συγκρίνουν τις κτιριακές υποδομές του ιταλικού σχολείου (εργαστήρια, αίθουσες, βιβλιοθήκες, γυμναστήρια) με αυτές του δικού τους σχολείου, να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές και να προβληματιστούν για τις κτιριακές υποδομές των ελληνικών σχολείων εν γένει.

sxoleio brecia

Οι διαλέξεις για το ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και για τη συμπερίληψη έδωσαν την ευκαιρία στους μαθητές να κατανοήσουν περαιτέρω τη συμπερίληψη και την ενσωμάτωση ως έννοιες αλλά και στην πρακτική εφαρμογή τους. Έγινε προσπάθεια σύγκρισης μεταξύ της συμπεριληπτικής πολιτικής του ιταλικού και του ελληνικού κράτους. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και αντλήθηκαν πολλαπλά διδάγματα στην ομαλή ένταξη και ενσωμάτωση των προσφύγων και των μεταναστών μαθητών αλλά και των μαθητών που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες.

Έγιναν επισκέψεις σε δομές προσφύγων και στα γραφεία μιας οργάνωσης που δραστηριοποιείται στην κοινωνική, εκπαιδευτική και οικονομική ενσωμάτωση των προσφύγων. Εκεί οι μαθητές αντιλήφθηκαν το προσφυγικό δράμα αλλά και τη σημασία της συμπερίληψης των προσφύγων και των μεταναστών στην εκπαίδευση και την κοινωνία. Η εμπειρία αυτή έγινε ακόμα πιο ενδιαφέρουσα με τη μαρτυρία μιας συνομήλικης τους προσφυγοπούλας από την Ακτή Ελεφαντοστού που τους διηγήθηκε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έφτασε στην Ιταλία αλλά και την ενσωμάτωση της στο ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα.

domi

Η επίσκεψη στη Βενετία ήταν από μόνη της μια εμπειρία ζωής για τους μαθητές. Επισκέφθηκαν το Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών και τον Άγιο Γεώργιο. Εκεί, ενημερώθηκαν για τη μακραίωνη παρουσία της ελληνικής κοινότητας στην πόλη και είδαν κι άλλες πτυχές της συμπερίληψης. Σημειωτέον δε, ότι είχαμε τη χαρά και την τιμή να μας δεχτεί και να μας ξεναγήσει ο σεβασμιώτατος κ. κ. Πολύκαρπος και ο πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών κος Βασίλειος Κουκουσάς.

ekklisia venice

Copyright © 2024 1ο Γυμνάσιο Κω «Ιπποκράτειο» Rights Reserved.