Back To Top

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΩ - "ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ"

Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

Εργασίες μαθητών

Λέσχη Ανάγνωσης Γ' Γυμνασίου

Εμφανίσεις Άρθρων
155207

Διακρίσεις μαθητών

ERASMUS

Επόμενο βιβλίο της Λέσχης, Τα Ματωμένα Χώματα, Δ.Σωτηρίου

ματωμενα χωματα



Εδώ οι αντιδράσεις διαφορετικές? Σε άλλα παιδιά φάνηκε δύσκολο ,άλλα ενθουσιάστηκαν.

Η ζωή του Μανόλη Αξιώτη, του αγρότη από το χωριό Κιρκιντζέ της Μικράς Ασίας, στην αρχή τους φάνηκε αδιάφορη-άλλης εποχής. Αλλά μέσα από την αφήγησή του πληροφορήθηκαν για όλα τα δεινά που υπέστησαν οι Έλληνες τόσο στον Πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, όσο και λίγο αργότερα : την περίοδο του μικρασιατικού πολέμου (1919-1922).Συγκλονίστηκαν με τις περιγραφές των Αμελέ Ταμπουρού, δηλαδή τα καταναγκαστικά τάγματα εργασίας, με τα οποία οι Τούρκοι ήθελαν να κάμψουν το φρόνημα του ελληνικού στοιχείου και ταυτόχρονα να εξοντώσουν τον αντρικό πληθυσμό. Το τέλος της ιστορίας το χαρακτήρισαν σαν ελπιδοφόρο και ειρηνικό. Η τελευταία σκηνή μάλιστα τους θύμισε έντονα σκηνές του δικού τους παρόντος-βάρκες με πρόσφυγες στα ελληνικά παράλια αναζητώντας σωτηρία

Κάποια παιδιά έκαναν διαπιστώσεις για την σκληρότητα του πολέμου. Είπαν ότι τελικά ότι ο πόλεμος δεν είναι οι αριθμοί των νεκρών, ούτε οι συμφωνίες των αρχηγών. Διαπίστωσαν ότι πόλεμος είναι τα βασανιστήρια, ο πόνος, ο εξευτελισμός των ανθρώπων. Μάλιστα όλα αυτά τα παθαίνουν απλοί άνθρωποι που δεν ήθελαν τον πόλεμο.

Σε όλα τα παιδιά έκανε εντύπωση η δύναμη του Μανόλη Αξιώτη, η θέλησή του για τη ζωή, αλλά επίσης και η εξυπνάδα του. Πολλές φορές παρατήρησαν ότι η εξυπνάδα του, αλλά και το θάρρος του τον έσωσαν.

Είπαν μάλιστα ότι αυτό θα κρατήσουν από το βιβλίο:ότι όποιος αγωνίζεται και δεν τα παρατάει επιβιώνει.

Copyright © 2024 1ο Γυμνάσιο Κω «Ιπποκράτειο» Rights Reserved.